Chì effettu hà l'etere di cellulosa nantu à i materiali di cimentu ?

1. Calore di idratazione

Sicondu a curva di liberazione di u calore di l'idratazione in u tempu, u prucessu di idratazione di u cimentu hè di solitu divisu in cinque fasi, vale à dì, u periodu di idratazione iniziale (0 ~ 15min), u periodu di induzione (15min ~ 4h), u periodu di accelerazione è di fissazione (4h ~ 8h ), u periodu di decelerazione è indurimentu (8h ~ 24h), è u periodu di curazione (1).

I risultati di a prova mostranu chì in a prima fase di induzione (vale à dì, u periodu di idratazione iniziale), quandu a quantità di HEMC hè 0,1% cumparatu cù u slurry di cimentu in biancu, un piccu esotermicu di u slurry hè avanzatu è u piccu hè significativamente aumentatu. Quandu a quantità diHEMCaumenta à Quandu hè sopra à 0,3%, u primu piccu esotermicu di u slurry hè ritardatu, è u valore piccu diminuisce gradualmente cù l'aumentu di u cuntenutu HEMC; HEMC ovviamente ritardarà u periodu di induzione è u periodu di accelerazione di u slurry di cimentu, è più grande u cuntenutu, più longu u periodu di induzione, più retrocede u periodu di accelerazione, è più chjucu u piccu esotermicu; U cambiamentu di u cuntenutu di l'etere di cellulosa ùn hà micca un effettu evidenti nantu à a durata di u periodu di decelerazione è u periodu di stabilità di u slurry di cimentu, cum'è mostra in a Figura 3 (a) Hè dimustratu chì l'etere di cellulosa pò ancu riduce u calore di idratazione di pasta di cimentu in 72 ore, ma quandu u calore di l'idratazione hè più longu di 36 ore, u cambiamentu di u calore di l'idratazione di cellulosa hà pocu effettu di a cellulosa. cum'è Figura 3 (b).

1

Fig.3 Tendenza di variazione di u tassu di liberazione di calore d'idratazione di pasta di cimentu cù un cuntenutu diversu di etere di cellulosa (HEMC)

2. Mproprietà eccaniche:

Studiendu dui tipi d'eteri di cellulosa cù viscosità di 60000Pa·s è 100000Pa·s, si trova chì a forza di compressione di u mortar mudificatu mischju cù l'etere di metilcellulosa diminuite gradualmente cù l'aumentu di u so cuntenutu. A forza di compressione di u mortar mudificatu mischju cù 100000Pa·s viscosità hydroxypropyl metil cellulosa etere aumenta prima è poi diminuite cù l'aumentu di u so cuntenutu (cum'è mostra in Figura 4). Mostra chì l'incorporazione di l'etere di metilcellulosa riducerà significativamente a forza di compressione di u mortar di cimentu. A più a quantità hè, u più chjucu a forza serà; più chjuca hè a viscosità, più grande hè l'impattu nantu à a perdita di forza di compressione di u mortar; hydroxypropyl metil cellulosa etere Quandu a dosa hè menu di 0,1%, a forza di compressione di u mortar pò esse aumentata in modu adattatu. Quandu a dosa hè più di 0,1%, a forza di compressione di u mortar diminuisce cù l'aumentu di a dosa, cusì a dosa deve esse cuntrullata à 0,1%.

2

Fig.4 3d, 7d è 28d forza di compressione di MC1, MC2 è MC3 mudificatu mortar di cimentu

(Metilcellulosa etere, viscosità 60000Pa·S, in seguitu chjamatu MC1; metilcellulosa etere, viscosità 100000Pa·S, riferita cum'è MC2; hydroxypropyl metilcellulosa etere, viscosità 100000Pa·S, chjamata MC3).

3. Cluttà tempu:

Misurendu u tempu di fissazione di l'etere hydroxypropyl methylcellulose cù una viscosità di 100000Pa·s in diverse dosi di pasta di cimentu, hè statu truvatu chì cù l'aumentu di a dosa di HPMC, u tempu di stallazione iniziale è u tempu di fissazione finale di u mortar di cimentu sò prolungati. Quandu a cuncentrazione hè di 1%, u tempu di cunfigurazione iniziale righjunghji 510 minuti, è u tempu di cunfigurazione finali righjunghji 850 minuti. In cunfrontu cù a mostra in biancu, u tempu di cunfigurazione iniziale hè allargatu da 210 minuti, è u tempu di cunfigurazione finali hè allargatu da 470 minuti (cum'è mostra in a Figura 5). Ch'ella sia HPMC cù una viscosità di 50000Pa s, 100000Pa s o 200000Pa s, pò ritardà a presa di cimentu, ma paragunatu cù i trè eteri di cellulosa, u tempu di prisenza iniziale è u tempu di prisenza finale sò prolungati cù l'aumentu di viscosità, cum'è mostra in a Figura 6 mostrata. Questu hè chì l'etere di cellulosa hè adsorbitu nantu à a superficia di particeddi di cimentu, chì impedisce à l'acqua di cuntattate cù particeddi di cimentu, cusì ritardanu l'idratazione di cimentu. A più grande hè a viscosità di l'etere di cellulosa, più grossa hè a capa d'adsorption nantu à a superficia di particeddi di cimentu, è u più significativu l'effettu ritardante.

3

Fig.5 Effettu di u cuntenutu di l'etere di cellulosa nantu à u tempu di stallazione di u mortar

4

Fig.6 Effettu di diverse viscosità di HPMC nantu à u tempu di stallazione di pasta di cimentu

(MC-5(50000Pa·s), MC-10(100000Pa·s) è MC-20(200000Pa·s))

L'etere di metil-cellulosa è l'etere di metil-cellulosa d'idrossipropil allargarà assai u tempu di stallazione di u slurry di cimentu, chì pò assicurà chì u slurry di cimentu hà abbastanza tempu è acqua per a reazione di idratazione, è risolve u prublema di bassa forza è a tappa tardiva di slurry di cimentu dopu l'indurimentu. prublema di cracking.

4. Ritenzione d'acqua:

L'effettu di u cuntenutu di l'etere di cellulosa nantu à a retenzioni d'acqua hè statu studiatu. Hè truvatu chì cù l'aumentu di u cuntenutu di l'etere di cellulosa, u tassu di ritenzione di l'acqua di u mortar aumenta, è quandu u cuntenutu di l'etere di cellulosa hè più grande di 0,6%, u tassu di ritenzione d'acqua tende à esse stabile. Tuttavia, quandu si compara trè tippi d'eteri di cellulosa (HPMC cù una viscosità di 50000Pa s (MC-5), 100000Pa s (MC-10) è 200000Pa s (MC-20)), l'influenza di a viscosità nantu à a ritenzione d'acqua hè diversa. A relazione trà u tassu di retenzioni di l'acqua hè: MC-5.

5


Tempu di Postu: Apr-28-2024