In u mortar ready-mixed, l'aghjuntu quantità dietere di cellulosahè assai bassu, ma pò migliurà significativamente u funziunamentu di u mortar umitu, è hè un additivu principalu chì afecta u funziunamentu di a custruzzione di u mortar. A selezzione raghjone di eteri di cellulosa di diverse varietà, diverse viscosità, diverse dimensioni di particella, diversi gradi di viscosità è quantità aghjunte avarà un impattu pusitivu nantu à a migliione di u funziunamentu di u mortar di polvere secca.
Attualmente, assai murarii di muratura è di stuccatura anu un rendimentu di ritenzione d'acqua poveru, è u slurry d'acqua si separà dopu à pocu minuti di standing. A retenzioni di l'acqua hè una prestazione impurtante di l'etere di metilcellulosa, è hè ancu una prestazione chì parechji pruduttori domestici di mortar di mischia secca, in particulare quelli in e regioni miridiunali cù alte temperature, prestanu attenzione. Fatturisti chì affettanu l'effettu di ritenzione di l'acqua di u mortar di mischju seccu includenu a quantità di MC aghjuntu, a viscosità di MC, a finezza di particeddi è a temperatura di l'ambiente di usu.
1. Cuncepimentu
L'etere di cellulosa hè un polimeru sinteticu fattu da a cellulosa naturale attraversu a mudificazione chimica. L'etere di cellulosa hè un derivatu di a cellulosa naturali. A pruduzzione di l'etere di cellulosa hè diffirenti da i polimeri sintetici. U so materiale più basicu hè a cellulosa, un compostu polimeru naturali. A causa di a particularità di a struttura di cellulosa naturali, a cellulosa stessu ùn hà micca capacità di reagisce cù l'agenti di eterificazione. In ogni casu, dopu à u trattamentu di l'agente di gonfiore, i forti ligami di l'idrogenu trà e catene moleculari è e catene sò distrutte, è a liberazione attiva di u gruppu hydroxyl diventa una cellulosa alkalina reattiva. Ottene etere di cellulosa.
I pruprietà di l'eteri di cellulosa dependenu di u tipu, u numeru è a distribuzione di sustituenti. A classificazione di l'eteri di cellulosa hè ancu basatu annantu à u tipu di sustituenti, u gradu di eterificazione, a solubilità è e proprietà di l'applicazione in relazione. Sicondu u tipu di sustituenti nantu à a catena molekulari, pò esse divisu in monoether è etere mistu. Di solitu usemu MC cum'è monoether, è PMC cum'è etere mistu. L'etere di metilcellulosa MC hè u pruduttu dopu chì u gruppu hydroxyl nantu à l'unità di glucose di cellulosa naturali hè sustituitu da u gruppu metossi. Hè un pruduttu ottenutu da sustituì una parte di u gruppu hydroxyl in l'unità cù un gruppu metossi è una altra parte cù un gruppu hydroxypropyl. A formula strutturale hè [C6H7O2(OH)3-mn(OCH3)m[OCH2CH(OH)CH3]n]x Hydroxyethyl methyl cellulose etere HEMC, questi sò i variità principali largamente utilizati è venduti in u mercatu.
In termini di solubilità, pò esse divisu in ionicu è micca ionicu. L'eteri di cellulosa non ionica solubile in acqua sò principalmente cumposti da duie serie di eteri alchilici è eteri idrossialchilici. Ionic CMC hè principalmente utilizatu in detergenti sintetici, stampa tessili è tintura, esplorazione alimentaria è oliu. Non-ionic MC, PMC, HEMC, etc. sò principarmenti usati in materiali di custruzzione, rivestimenti di lattice, medicina, sustanzi chimichi di ogni ghjornu, etc. Adupratu cum'è addensante, agenti di ritenzione d'acqua, stabilizzanti, dispersanti è agenti di film.
2. Ritenimentu di l'acqua di l'etere di cellulosa
Ritenimentu di l'acqua di l'etere di cellulosa: In a produzzione di materiali di custruzzione, in particulare u mortaru in polvere secca, l'etere di cellulosa ghjoca un rolu insustituibile, in particulare in a produzzione di mortare speciale (mortar mudificatu), hè un cumpunente indispensabile è impurtante.
U rolu impurtante di l'etere di cellulosa soluble in acqua in u mortar hà principalmente trè aspetti, unu hè una capacità di ritenzione d'acqua eccellente, l'altru hè l'influenza nantu à a consistenza è a tixotropia di u mortar, è u terzu hè l'interazzione cù u cimentu. L'effettu di retenzioni di l'acqua di l'etere di cellulosa dipende da l'absorzione di l'acqua di a capa di basa, a cumpusizioni di u mortaru, u gruixu di a capa di mortar, a dumanda d'acqua di u mortaru, è u tempu di stallazione di u materiale di stallazione. A ritenzione d'acqua di l'etere di cellulosa stessu vene da a solubilità è a desidratazione di l'etere di cellulosa stessu. Comu tutti sapemu, ancu s'è a catena moleculare di cellulosa cuntene un gran numaru di gruppi OH altamente hydratable, ùn hè micca soluble in acqua, perchè a struttura di cellulosa hà un altu gradu di cristallinità.
A capacità di idratazione di i gruppi idrossilici solu ùn hè micca abbastanza per copre i forti legami d'idrogenu è e forze di van der Waals trà e molécule. Per quessa, solu swells ma ùn si dissolve in acqua. Quandu un sustituente hè introduttu in a catena moleculare, micca solu u sustituente distrugge a catena di l'idrogenu, ma ancu u ligame di l'idrogenu interchain hè distruttu per via di a cunea di u sustituente trà e catene adiacenti. U più grande u sustituente, u più grande a distanza trà e molécule. A più grande a distanza. U più grande l'effettu di a distruzzione di ligami di l'idrogenu, l'etere di cellulosa diventa solu solu in acqua dopu chì a lattice di cellulosa si espande è a suluzione entra, furmendu una suluzione d'alta viscosità. Quandu a temperatura aumenta, l'idratazione di u polimeru si debilita, è l'acqua trà e catene hè cacciata. Quandu l'effettu di a disidratazione hè abbastanza, e molécule cumincianu à aggregate, furmendu un gel di struttura di rete tridimensionale è plegata. Fatturisti chì afectanu a retenzioni di l'acqua di u mortar includenu a viscosità di l'etere di cellulosa, a quantità aghjuntu, a finezza di particeddi è a temperatura di usu.
A più grande hè a viscosità di l'etere di cellulosa, u megliu u rendiment di ritenzione d'acqua. A viscosità hè un parametru impurtante di u rendiment MC. Attualmente, diversi pruduttori di MC utilizanu diversi metudi è strumenti per misurà a viscosità di MC. I metudi principali sò Haake Rotovisko, Hoppler, Ubbelohde è Brookfield. Per u stessu pruduttu, i risultati di viscosità misurati da metudi diffirenti sò assai diffirenti, è certi anu ancu duppiatu diffirenzi. Dunque, quandu si compara a viscosità, deve esse realizatu trà i stessi metudi di prova, cumpresa a temperatura, u rotore, etc.
In generale, più altu hè a viscosità, u megliu l'effettu di ritenzione di l'acqua. Tuttavia, u più altu hè a viscosità è u più altu u pesu moleculare di MC, a diminuzione currispundente in a so solubilità avarà un impattu negativu nantu à a forza è a prestazione di custruzzione di u mortar. A più alta a viscosità, u più ovvi l'effettu di l'engrossimentu nantu à u mortaru, ma ùn hè micca direttamente proporzionale. A più alta a viscosità, u più viscosu serà u mortaru umitu, vale à dì, durante a custruzzione, si manifesta cum'è aderenza à u scraper è una alta aderenza à u sustrato. Ma ùn hè micca utile per aumentà a forza strutturale di u mortar umitu stessu. Durante a custruzzione, u rendiment anti-sag ùn hè micca evidenti. À u cuntrariu, certi eteri di metilcellulosa di viscosità media è bassa ma mudificate anu un rendimentu eccellente per migliurà a forza strutturale di u mortar umitu.
A più grande a quantità di etere di cellulosa aghjuntu à u mortaru, u megliu u rendiment di ritenzione di l'acqua, è più a viscosità, u megliu u rendiment di a retenzione di l'acqua.
In quantu à a dimensione di particella, più fine hè a particella, megliu hè a ritenzione d'acqua. Dopu chì i particeddi grossi di l'etere di cellulosa sò in cuntattu cù l'acqua, a superficia si dissolve immediatamente è forma un gelu per imbulighjà u materiale per impediscenu e molécule d'acqua di cuntinuà à infiltrate. A volte ùn pò micca esse dispersatu uniformemente è dissolutu ancu dopu à una longa agitazione, furmendu una suluzione flocculenta o agglomerazione. Affetta assai a retenzioni di l'acqua di l'etere di cellulosa, è a solubilità hè unu di i fatturi per a scelta di l'etere di cellulosa.
A finezza hè ancu un indice di rendiment impurtante di l'etere di metilcellulosa. U MC utilizatu per u mortaru in polvere secca hè obligatu à esse in polvere, cù pocu cuntenutu d'acqua, è a finezza richiede ancu 20% ~ 60% di a dimensione di particella per esse menu di 63um. A finezza influenza a solubilità di l'etere di metilcellulosa. Coarse MC hè di solitu granulare, è hè faciule di dissolve in l'acqua senza agglomerazione, ma a tarifa di dissoluzione hè assai lenta, per quessa, ùn hè micca adattatu per l'usu in u mortaru in polvere secca. In u mortaru in polvere secca, u MC hè spargugliatu trà i materiali di cimentazione cum'è l'agregatu, u filler fine è u cimentu, è solu u polveru abbastanza fine pò evità l'agglomerazione di l'etere di metilcellulosa quandu si mischjanu cù l'acqua. Quandu MC hè aghjuntu cù l'acqua per dissolve l'agglomerati, hè assai difficiuli di disperse è dissolve.
A finezza grossa di MC ùn hè micca solu perdu, ma riduce ancu a forza lucale di u mortar. Quandu un tali mortaru in polvere secca hè appiicata in una grande zona, a velocità di curazione di u mortaru seccu lucale serà ridutta significativamente, è i cracks apparisceranu per via di i tempi di curazione differenti. Per u mortar spruzzatu cù a custruzzione meccanica, u requisitu di finezza hè più altu per via di u tempu di mischju più brevi. A finezza di MC hà ancu un certu impattu nantu à a so retenzioni d'acqua. In generale, per l'eteri di metilcellulosa cù a listessa viscosità ma finezza sfarente, sottu a listessa quantità di aggiunta, più fine più fine u megliu l'effettu di ritenzione d'acqua.
A retenzioni di l'acqua di MC hè ancu ligata à a temperatura utilizata, è a retenzioni d'acqua di l'etere di metil cellulosa diminuite cù l'aumentu di a temperatura. Tuttavia, in l'applicazioni materiali attuali, u mortar in polvere secca hè spessu appiicata à i sustrati caldi à a temperatura elevata (più di 40 gradi) in parechji ambienti, cum'è stuccatura di putty muru esterno sottu à u sole in l'estate, chì spessu accelera Curing di cimentu è indurimentu di mortar in polvere secca. A diminuzione di u tassu di ritenzione di l'acqua porta à u sensu evidenti chì sia a capacità di travagliu è a resistenza di crack sò affettati, è hè particularmente criticu per riduce l'influenza di i fatturi di a temperatura in questa cundizione.
Eppurumetil idrossietil cellulosa etereadditivi sò oghji cunziddiratu à esse in prima linea di u sviluppu tecnulugicu, a so dependenza di a temperatura hà sempre purtatu à indebolimentu di u funziunamentu di u mortar in polvere secca. Ancu s'è a quantità di methyl hydroxyethyl cellulosa hè aumentata (formula d'estate), a workability è a resistenza di crack ùn ponu ancu risponde à i bisogni di l'usu. Per mezu di qualchì trattamentu speciale nantu à MC, cum'è l'aumentu di u gradu di eterificazione, etc., l'effettu di ritenimentu di l'acqua pò esse mantinutu à una temperatura più altu, perchè pò furnisce un rendimentu megliu in cundizioni duri.
Tempu di Postu: Apr-28-2024